onsdag 26. januar 2011

Det går opp og ned her i livet!

De to siste dagene har jeg hatt mitt livs verste og mitt livs beste turopplevelse, én av de beste i allefall.
Mandag skulle jeg på topptur på et fjell jeg ikke har vært på før. Jeg fant turbeskrivelse på ryggsekk.net (for øvrig en helt genial side for alle turinteresserte i Troms, spesielt Tromsø-området!), og syntes den så helt grei ut. Jeg startet imidlertid ut fra helt feil sted, og det endte med 2,5 timers slit i 40 cm nysnø opp og ned bakker og berg, samt 30 min vandring langs landeveien tilbake til bilen. Dramatisk som jeg er i humøret, så både bæljet jeg og gapskrattet av meg selv da fiaskoen var et faktum.

I går var en helt annen historie - da levde jeg ut drømmene mine på Lille Blåmann (844 moh) - i skjeldent fantastisk pudderføre fra øverst til nederst.


Telefonen min klappet sammen før jeg nådde toppen og årets første sooooolstråler i fjeset, så bildet gir et litt feil inntrykk av den fantastisk fine vinterdagen i går i Troms.

Jeg vet jeg har sagt det før, men jeg er utrolig takknemlig for å nyte så godt av omgivelser som dette.
Slike opplevelser er rene skjære hjertemedisinen for min del.

Hva er din hjertemedisin? Kan du gi deg selv en smak av den allerede i dag, eller i nær fremtid?

2 kommentarer:

  1. Sjaluuu på deg som har vakre, ville Tromsø som lekeplass!
    Det er ikke alltid lett å finne den beste veien når man tester ut nye stier - men det er et (svett) eventyr i seg selv det også (^.^)

    Hedmarken bestemte seg for å gå inn i en ny istid i morges, så her sitter jeg og *hutrer* på kontoret. Pulsvarmere ftw!

    SvarSlett
  2. Vi har hatt et uforglemmelig vintervær her i Tromsø så langt, men ingenting e som den sprakende eventyrkulda i Hedmark *savn*
    Vet dere Pieratsene er busy peeps, men kan dere ikke komme på besøk på vinterstid? Det blir en opplevelse... :)

    SvarSlett