mandag 14. februar 2011

Positiv psykologi...

...er i vinden for tiden. Coaching, The Secret, tenk-positivt-bølgen, mindfullness osv vitner om det. Selv om jeg personlig føler at noen av metodene og filosofiene er noe overfladisk, eller at det presenteres litt for enkelt som "Den store nøkkelen" til et lykkelig liv, så heier jeg på denne relativt nye retningen innenfor psykologi. Ikke minst så er det utrolig spennende å følge med på hvilke sammenhenger og metoder vitenskapen kan avdekke og finne opp innenfor temaet.

Så, da jeg fant foredraget nedenfor av en psykologi-professor på www.ted.com, måtte jeg jo bare se det!


Apropo www.ted.com, så finnes det massevis av inspirerende foredrag på denne siden! Både jeg og min kjære bruker endel ledig tid, pauser og kvelder til å høre på disse snuttene. De er vennene våre :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar