fredag 25. mars 2011

Påfyll og alternativ trening



Etter å ha startet opp med litt i overkant iherdig og hyppig trening med mye og tøff løping den siste måneden, har spesielt knærne mine sagt i fra om at de trenger restitusjon. Også nå som jeg var så godt igang! Vel, da må man bare finne alternative måter å få matet de små loppene i blodet på, og samtidig sørge for mosjon. 

I går befant meg i en tilstand av å være generelt LEI (= daff+rastløs+giddesløs), og følte et skrikende behov for miljøforandring, gjøre noe helt annet. Jeg elsker å være ute - spesielt i "freskt" vær, jeg elsker vill natur - fjell og hav, og jeg er et utpreget "hyttemenneske" som i blant drømmer om et koselig gammeldags hus på landet. Så jeg fikk en idé som fyllte alle behovene ovenfor: Jeg kledde på meg mine barskeste klær, satte meg bak rattet og storkoste meg mens jeg kjørte i snøfokken - hele veien til ei nydelig lita bygd 20 km fra Tromsø som heter Ersfjordbotn. Der parkerte jeg bilen et rett utenfor bygda og så gikk jeg rett og slett en lang tur gjennom bygda og tilbake, i snøstormen som for tiden kommer og går her oppe i nord. Veldig fornøyd med både kreativiteten og opplevelsen etterpå!

Sånn ser det ut i Ersfjordbotn på en noe klarere vinterdag- og kveld:



God helg i snøstorm, eller vårsol, alt ettersom hvor du befinner deg i landet :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar