søndag 6. mars 2011

Obs obs! Bloggtips!


Min gode nabo var innom idag, og tok med seg et godt tips: Hun har en venninne som nylig har startet en blogg. "Jeg tenkte på deg og bloggingen din da jeg leste denne, at det var i din gate.", sa hun. Naboen min viste meg etklipp fra God Morgen Norge, hvor bloggerinnen Belinda "promoterte" bloggen sin sammen med Unni Lindell. Lindell skriver sin egen blogg, og i tillegg til at hun jo som kjent er forfatter, så er hun åpen om å det å ha angst. Kontakten de to i mellom ble opprettet da Belinda, som selv har hatt angst hele livet, stilte Lindell noen spørsmål i forbindelse med dette. Dette er opptakten til opprettelsen av Boablogg.no, hvor hun skriver om prosessen med å få angsten til å "lære seg å oppføre seg", som hun skriver selv.

Jeg sjekket ut Boablogg.no umiddelbart, og kjente meg veldig godt igjen i det hun har skrevet. Da har jeg samtidig røpet mer om hvordan mine psykiske utfordringer kommer til uttrykk. Det er i grunnen noe jeg lenge har hatt lyst til å skrive om - min historie, men det jeg synes enda det er vanskelig å forklare hva som egentlig skjer, fordi jeg nok ikke har fått tak på det selv. Med tider og stunder kanskje...

Uansett, hurra for alle som går ut og er åpne om denne tematikken og andre mer eller mindre tabubelagte greier! Jeg vet av egen erfaring at åpenhet gjør en vanskelig situasjon overkommelig, og mulig å leve godt med. Det har vært en viktig og svært positiv milepæl for min del. Ekstra fint er det når noen har evnen til å skrive så innsiktsfullt, morsomt og vakkert om det.

Vi har alle garantert opp til flere mennesker rundt oss som sliter med angst av en eller annen grad, så enten man plages med det selv eller ikke, vil denne bloggen være verdifull å lese.

2 kommentarer:

  1. Tusen takk Linda for en flott blogg. Fantastisk å lese innleggene dine.

    SvarSlett
  2. :) Takk selv, for at du leser, og får noe ut av det! :)

    SvarSlett