søndag 28. november 2010

Dagens tips




Det er første søndag i advent i dag, og i den forbindelse tenkte jeg tipse om min favoritt te i hele verden! Den er fra Yogi Tea, og heter Classic Cinnamon Spice. Sånn ser den ut:

Jeg drikker den i grunnen hele året rundt, kanskje litt mer på vinterhalvåret (fordi den har en "varmende" effekt på kropp og sinn), men teen lukter mer Jul en noe annet jeg kommer på!

Yogi Tea´s filosofi er i tråd med ayurvediske prinsipper, som er en eldgammel indisk livsfilosofi nært knyttet opp mot yogisk tankegang. Den omfatter både fysisk, mental og spirituell helse, og fremhever sammenhengen mellom disse. Helhet og balanse er nøkkelord. Loven om tiltrekning er et nøkkelbegrep. Blir du lett for oppgiret og overaktiv, gjelder det å motvirke tendensen med mat, aktiviteter og øvelser som får deg ned på jorda igjen. Jeg er ingen ekspert i dette, og jeg merker at dette temaet lett fyller et helt innlegg ene og alene, så jeg kommer nok tilbake til saken en annen gang.
Du kan lese mer om ayurveda her så lenge. 

Bortsett fra nydelig lukt og smak hos alle Yogi teene, så er det beste at det henger en liten lapp på hver te-pose med kloke ord for dagen. Koselig, ikke sant?


Det nest nest beste er at de fåes kjøpt hos blant annet Prix! 

God første søndag i advent!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar