onsdag 17. november 2010

Flytt rot fra hode til papir!

Slik ser min skriblebok ut. I Tromsø selges den på Akademisk Kvarter, UiTø.


Jeg har skriblet litt av og på i dagbøker i flere år, og følt en viss tilfredsstillelse med det. For en stund siden snakket jeg med en klok venninne om det å ha kaotiske dager hvor tankene har pingpong-turnering i hodet. Spørsmålet mitt var: Hvordan forholder du deg til hjernen din når den er i et slikt modus?

Et av hennes kloke råd var: Flytt rotet fra hodet til papir!
Så nå gjør jeg som henne, har skribleboken min med meg eller liggende fremme til alle døgnets tider, og skriver ned absolutt alt som måtte falle meg inn når jeg føler for det. Det kan være ideèr, ting jeg må huske, om følelser som river og sliter i kroppen, om fine opplevelser, lister over hva som gjør meg glad, lister over hva jeg er takknemlig for, ønsker for fremtiden, bekymringer og mulige løsninger på disse osv. Det fungerer for meg, av og til like bokstavelig som selve rådet lyder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar