søndag 21. november 2010

Utavdæsjælopplevelse


Deler av dagen i dag har ting føltes nokså sort. Da jeg var på mitt sorteste og hadde gravd et hull nesten ned til Kina, kom jeg plutselig på noe jeg leste et eller annet sted heromdagen. Det handlet om en person som fortalte om en velegnet teknikk for slike anledninger. 

Jeg stilte meg selv spørsmålet: "Hvis du skulle gitt et godt råd til en person i samme situasjon som du er i nå, hva ville du sagt da?"

Jeg klarte på en måte å ta et lite steg ut av meg selv og betrakte situasjonen som en nøytral person ville gjort. Følelsene ble lagt til side en liten stund, og de mer konstruktive kreftene tok styringen. På denne måten fikk jeg lagt en slagplan for resten av dagen i dag og i morgen, og har til nå klart å følge den ganske greit i retning av bedre tider. :) 

Det er fantastisk når slike teknikker virkelig funker! For av og til så er det rett og slett en god teknikk som skal til for min del når jeg setter meg fast i kjipe tanker og følelser. Såpass har jeg skjønt, mer og mer. 

Det har denne dama også skjønt, les bare dette innlegget. (For øvrig en kjempefin blogg!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar